Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

EN LÅNG DAG

Av Ida - 21 oktober 2009 21:46

Asså de märks ju att man inte är hemma på denhär bloggen ännu. Må kanske vara lite efter men so be it. Tänkte jag skulle lägga in en bild på presentationen, inte ens det klarar jag av. Yeye, får fippla vidare sen. Fixar jag inte det så kommer det ju bli en väldans bildlös blogg. De vore ju skit tråkigt tycker jag. Näe får som sagt glutta runt sen å se hur man ska göra. Inatt var en väldigt hostig kväll/natt för en viss liten Noah. Han hostade, vaknade till, somnade om, hostade och vaknade till om vartannat ända till klockan var lite drygt 01, då tog jag upp honom och gav han hostmedecin, å den gjorde susen!! Efter det fick sova ganska mkt bättre faktiskt! Imorse startade vi dagen klockan 07:45 jag och Noah, trodde klockan var mkt tidigare så jag tyckte Henke kunde kliva upp å låta mig ligga lite till. Försökte putta i han men det var inte det lättaste när han inte var där. De va då jag upptäckte va klockan var. Shaijse! Men vi steg då upp även om det kändes segt. De vanliga morgon bestyren flöt på, fast i lite snabbare takt. Snörde ner mina pärmar i väskan å då vi var klara med allt så for vi. Lämnade Noah på dagis utan grin denna morgon. Skönt :) Hade bestämt med Elin igår att jag skulle komma dit och att hon skulle hjälpa mig med lite papper och att skriva ett cv. Jisses va klockan gick fort då jag var däruppe. Men de va kanske för att vi surrade bort mesta delen av tiden. Hann iaf de vi skulle och det som var planerat. Bestämde även date senare på eftermiddagen. For iaf för att hämta lillfisen och han sken upp som en sol då jag kom, är så roligt att se :) Han hade haft en bra dag på dagis idag, känns alltid tryggt att höra. Han hade till och med ätit bra, FAST DET VAR FISK! Fick en smärre chock faktiskt, men det var ju kanoners!  Vi for hem, Noah fick hostmedecin och sen la jag honom i sängen. Dröjde inte många minuter (sekunder?) innan hn slog igen små blå och sov så sött. Då tog jag tag i tvättberget. vek iordning alla lakan å sånt å la in i garderoben. Skönt att få undan det. Packade även upp min väska som jag hade med mig till Tärna. Åsså plockade jag ihop bombnedslaget av alla leksker utspritt överallt. Ordning och reda, lön på fredag! Passade på att ringa några viktiga telefonsamtal också. Hann vila med Noah ca en halvtimme innan han ville upp igen. Kan ju inte klandra han direkt, han hade ju sovit 1½timme så. Efter vi fått i oss lite fika och fått på Noah lite kläder så for vi ner till gallerian å mötte upp Elin och Michelle. Var först på lindex där jag handlade (hör och häpna) Ingenting!! Men shoppade iaf lite på Kappahl. Noah fick sig ett par vinterhandkar, 2 pyjamasar och en ny mössa. Haha gatt kolla på hans hatthylla då vi komme hem. Nu har han 8 mössor pojken! Helt galet egentligen. Men det är faktiskt olika tjocklekar osv. Dessutom var det faktiskt Henke som sa att jag skulle köpa dendär mössan på Kappahl idag. När vi var klara på stan så åkte vårat sällskap hem och vi stack på ica och handlade lite nödvändigheter. Helt plötsligt var klockan fyra så vi for å mötte upp Henke å for tillsammans upp på Fresks för å köpa krokar, borrar å nå annat rat. Vi tänkte vi skulle hänga upp Noahs gunga inne, det vet jag att han skulle älska! När vi sitter vid köksfönstret så brukar han ibland titta ut på sin gunga och så sitter han å säger "gnga, gnga". Han gillar den han :) Så nu kommer han att kunna använda den hela vintern dessutom, toppenbra ju! Mamma har vart här iväll och sällskapat mig framför tv:n. Gränsbevakarna och Bonde söker fru såg vi. Dessutom har Noah har fått en julklapp av sin mormor idag, en ny vinteroverall med spiderman på! Jättefin :) Näe nu känner jag att det vart ett väldans längt inlägg detta, å värre blire om jag fortsätter såhär. Imorn blir en lång dag. Jobbar 7.30-12.30 och sen 16:15-21:15. Efter det lär jag väll stupa i säng antar jag, så får väll säga att jag skrev extra mkt ikväll för att kompencera att de blir tomt imorn ;) Ha det fint, om det nu är någon som läser! ferewell

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 24 februari 2010 23:11

Eller vad ska man säga.. Det har ju hänt en del. Har vare urkass på att blogga, men nu har ju livet tagit en vändning och vi bor ju inte i Sollefteå längre utan nu är vi Tärnabor. Det blev så ändå. Flytten gick ganska smidigare än jag trott och vi ha...

Av Ida - 17 november 2009 19:03

Måste bara säga att jag tror jag är inne i en livskris eller nått. Känner av höstdepressionen också. Detta förbannadegråväder. Vi är inne i mitten av November, det regnar hela tiden, är grått och 5 grader plus. Det är inte såhär det ska vara! Nu bord...

Av Ida - 3 november 2009 20:26

Imorse startade vi dagen lika tidigt som vanligt. Jag längtar tills den dagen Noah kommer på vad sovmorgon är för nått. Lämnade lillskrutt på dagis kl 9 och for sen hem och dolade på med köket och disken. Städade undan leksakerna också å satte mig oc...

Av Ida - 3 november 2009 00:15

Har jobbat delad tur (dvs 7-21) både lördag och söndag. Såg fram emot denhär dagens ledighet som fan! Men när Noah väckte mig kl 06 imorse var jag mer död än levande. Henke fick ta mig sig lillkillen upp när han lix skulle upp och göra sig iordning i...

Av Ida - 30 oktober 2009 22:57

Kom på att tänka på en sak nu bara sådär.. Nått som Henrik sa till mig häromdagen mär vi satt å snackade.. Vi har många ggr kommit fram till hur fruktansvärt olika som människor vi faktiskt är. Han är en riktig ensamvarg som älskar fjällnatur, medan ...

Presentation


Välkommen till mitt liv!

Jag är sambo med Henrik och tillsammans är vi stolta föräldrar till Noah som föddes den 26:e Augusti -08.

Här kommer jag att skriva av mig om min vardag, mitt liv, mina nöjen och missnöjen.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards