Direktlänk till inlägg 3 november 2009

BADHUSE...

Av Ida - 3 november 2009 20:26

Imorse startade vi dagen lika tidigt som vanligt. Jag längtar tills den dagen Noah kommer på vad sovmorgon är för nått. Lämnade lillskrutt på dagis kl 9 och for sen hem och dolade på med köket och disken. Städade undan leksakerna också å satte mig och kollade på första avsnittet av tv serien ullared på datorn. Haha vilket jäkla program. Frågan är om man skulle ha tålamod att fara dit nångång själv. Jag skulle nog inte palla med att köa i timtal och sen trängas med massa människor när man ska kolla efter nått. Jag sov nån timme också innan det var dax att fara igen. Packade en liten bag med mina och Noahs badkläder, handdukar, mellanmål och lite annat å sen for jag å hämtade fisen (kärt barn har många namn) på dagis. mötte upp Lena och Irma där. Alltså det är inte bara och bara när man far på badhuset med ett litet barn har jag nu fått erfara. Först ska man lixom byta om på honom, sen på sig själv. Samtidigt som man måste se vad ungen håller på med och hålla rätt på sina grejjer. Efter dusch å efter att Noah ätit en burkyougurt så tog vi oss äntligen ner i poolen. Noah var lite skeptisk till en början, märktes att han tyckte det var kallt och han lixom klamrade sig fast i mig. Men sen kom han igång minsann, han plaskade å lekte hejvilt! Drog i sog två kallsupar också och kröp runt i babypoolen. Jättehärligt att se hur roligt han hade :) Vi badade ca en timme och sen tog vi en fika tillsammans innan vi for hemöver. Jag var helt slut kan jag då säga. Men det var väll i princip bara att vända i dörren hemma för att fara å handla. Inte lite som gatt handlas heller.. Vi åt kassler, ris och ädelostsås till middag iaf. Enkelt och jäkligt gott. Vart dessutom 3 matlådor. Pappa å bror km hit å drack kaffe med oss också. Vi vart bjudna till brorsdan på middag på söndag också, ska bli jäkligt trevligt! Känner att jag måste komma i säng tidigt ikväll. Därför avslutan jag nu här. Byebye darlings godbyeee!!!

 
 
Liamsfarsa

Liamsfarsa

7 november 2009 15:58

Hejsan hoppsan hoppas allt är bra med er :P

http://liamsfarsa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 24 februari 2010 23:11

Eller vad ska man säga.. Det har ju hänt en del. Har vare urkass på att blogga, men nu har ju livet tagit en vändning och vi bor ju inte i Sollefteå längre utan nu är vi Tärnabor. Det blev så ändå. Flytten gick ganska smidigare än jag trott och vi ha...

Av Ida - 17 november 2009 19:03

Måste bara säga att jag tror jag är inne i en livskris eller nått. Känner av höstdepressionen också. Detta förbannadegråväder. Vi är inne i mitten av November, det regnar hela tiden, är grått och 5 grader plus. Det är inte såhär det ska vara! Nu bord...

Av Ida - 3 november 2009 00:15

Har jobbat delad tur (dvs 7-21) både lördag och söndag. Såg fram emot denhär dagens ledighet som fan! Men när Noah väckte mig kl 06 imorse var jag mer död än levande. Henke fick ta mig sig lillkillen upp när han lix skulle upp och göra sig iordning i...

Av Ida - 30 oktober 2009 22:57

Kom på att tänka på en sak nu bara sådär.. Nått som Henrik sa till mig häromdagen mär vi satt å snackade.. Vi har många ggr kommit fram till hur fruktansvärt olika som människor vi faktiskt är. Han är en riktig ensamvarg som älskar fjällnatur, medan ...

Av Ida - 28 oktober 2009 22:36

Idag trodde jag att jag skulle hinna med massor eftersom jag var ledig och Noah skulle på dagis. Men ACK så jag bedrog mig ;P .. Då jag hade lämnat på dagis kl 9 så for jag först på ica och köpte lite frukost, efter det for jag till Elin och compani....

Presentation


Välkommen till mitt liv!

Jag är sambo med Henrik och tillsammans är vi stolta föräldrar till Noah som föddes den 26:e Augusti -08.

Här kommer jag att skriva av mig om min vardag, mitt liv, mina nöjen och missnöjen.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards