Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

NYA FRISKA TAG!

Av Ida - 24 februari 2010 23:11

Eller vad ska man säga.. Det har ju hänt en del. Har vare urkass på att blogga, men nu har ju livet tagit en vändning och vi bor ju inte i Sollefteå längre utan nu är vi Tärnabor. Det blev så ändå. Flytten gick ganska smidigare än jag trott och vi har anpassat oss. Noah trivs bra på sitt nya dagis, jag trivs på nya jobbet och Henrik är asnöjd över att få köra pistmaskin igen. Den enda nackdelen är väll egentligen bara att jag saknar min familj och mina/våra vänner där nere nått fruktansvärt! Tur det finns telefon och internet iaf. Sen är ju inte 40 mil hela världen heller egentligen, men jag vet ju att det inte är "bara att fara". Det ordnar sig väll det med. Vi bor iaf i en 4:a på 79kvadratmeter nu. Vi fick göra oss av med massa saker från förra lägenheten för att rymmas här, men det var nog på både gott och ont. Vad mer ska jag skriva? Ids inte rabbla upp allt som hänt sen sist, för det är gaaanska mkt som ni säkert förstår. Startar härifrån å sen kommer jag skriva dag för dag vad som händer i våra liv :) Idag starta Noah våran dag runt 05:30, mamma Ida hade inget annat val än att hänga på. 07:45 lämnade jag skrutten på dagis och precis då jag skulle fara så for strömmen. Jippe, kändes mindre kul att lämna honom på ett kolsvart dagis kan jag säga :P What to do.. Kolsvart vare inte heller egentligen, det hade ju hunnit ljusna ute så det lyste ju in utifrån. När jag kört dom två milen till jobbet och skulle plugga in motorvärmarn så funka ju inte den förståss men lämnade ändå kabeln i ifall strömmen skulle kommas tillbaka. Det var ju ca 30minus ute. När jag kom till centrumliften å skulle börja förbereda så slog det mig att juuuuuuste!! Inte fan gåre ju å köra nå liftar då de är strömavbrott.. HAHA! Det var bara att parkera röven på en stol och invänta chefen som jag skulle jobba med idag. Yes då han kom så suckade vi mest över att vi inte ens kunde brygga nå kaffe. Å kallt vare i liftstugan dessutom då inte elementen funkade. Men de var ju bara till å gilla läget. Fick mig tillslut ett par koppar kaffe inne på resturangen där dom hade gasspis :D Fördrev dom närmasta timmarna där, på shopen och på shopen solkatten tills strömmen kom tillbaka. Då körde vi igång liften runt 12 tiden. Det var mkt folk idag, kö hela tiden och jag och Anders byttes av att stå ute och bygla folket.. Svängde in på solkatten då arbetsdagen var över och köpte mig en ny buff, en rosa :P Hämtade lilleman på dagis, for hem och Henke hade maten på G :) Har haft en helt ok dag! Imorn blire centrumliften igen och sen är jag ledig fre-lör-sön! Woppiedooo! Blir kanske ev Mo då. Nu blir det iaf en dusch och sängen snart. Vi hörs förhoppningsvis imorn! Todelo!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 17 november 2009 19:03

Måste bara säga att jag tror jag är inne i en livskris eller nått. Känner av höstdepressionen också. Detta förbannadegråväder. Vi är inne i mitten av November, det regnar hela tiden, är grått och 5 grader plus. Det är inte såhär det ska vara! Nu bord...

Av Ida - 3 november 2009 20:26

Imorse startade vi dagen lika tidigt som vanligt. Jag längtar tills den dagen Noah kommer på vad sovmorgon är för nått. Lämnade lillskrutt på dagis kl 9 och for sen hem och dolade på med köket och disken. Städade undan leksakerna också å satte mig oc...

Av Ida - 3 november 2009 00:15

Har jobbat delad tur (dvs 7-21) både lördag och söndag. Såg fram emot denhär dagens ledighet som fan! Men när Noah väckte mig kl 06 imorse var jag mer död än levande. Henke fick ta mig sig lillkillen upp när han lix skulle upp och göra sig iordning i...

Av Ida - 30 oktober 2009 22:57

Kom på att tänka på en sak nu bara sådär.. Nått som Henrik sa till mig häromdagen mär vi satt å snackade.. Vi har många ggr kommit fram till hur fruktansvärt olika som människor vi faktiskt är. Han är en riktig ensamvarg som älskar fjällnatur, medan ...

Av Ida - 28 oktober 2009 22:36

Idag trodde jag att jag skulle hinna med massor eftersom jag var ledig och Noah skulle på dagis. Men ACK så jag bedrog mig ;P .. Då jag hade lämnat på dagis kl 9 så for jag först på ica och köpte lite frukost, efter det for jag till Elin och compani....

Presentation


Välkommen till mitt liv!

Jag är sambo med Henrik och tillsammans är vi stolta föräldrar till Noah som föddes den 26:e Augusti -08.

Här kommer jag att skriva av mig om min vardag, mitt liv, mina nöjen och missnöjen.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards