Direktlänk till inlägg 3 november 2009

LEDIGHET MEN ÄNDÅ FULLSPÄCKAT..

Av Ida - 3 november 2009 00:15

Har jobbat delad tur (dvs 7-21) både lördag och söndag. Såg fram emot denhär dagens ledighet som fan! Men när Noah väckte mig kl 06 imorse var jag mer död än levande. Henke fick ta mig sig lillkillen upp när han lix skulle upp och göra sig iordning inför jobb. Bara för att jag skulle få ligga dendär lilla halvtimmen extra.. Den gjorde inte så mkt dessvärre, var fortfarande en zombie. Men när jag väl kommit upp och slagit på tv:n vart de bättre. Sen varte hålligång! Massor med bus och lek ville Noah ha, och vad gör man inte lixom. Han var iaf på toppen humör och är Noah nöjd så är mamma nöjd. Satte iaf ner honom i sin gunga (som han förövrigt älskar och alltid är nöjd i) strax före nio tiden för att ringa ett samtal. Där satt han och skrattade och tjoade på och jag puttade på lite emellanåt. Efter en stund såg jag, hans ögon började gå i kors och hans huvud hängde inte riktigt med. Tror ni inte på fasen att han somnade i gungan, haha! Så jävla sött! Önskar jag hade haft filmkameran framme. Egentligen brukar han numera inte sova förrän efter lunch och den rutinen vill vi hålla på. Men när älsklingen var sådär trött så finns det inte mkt att göra. Jag tog ner honom och la honom i sin säng, vilken han sov sig igenom. Såg min chans att lägga mig och bjunda en stund jag med. 10:30 ställde sig Noah iaf upp i sin säng och glädjetjöt att mamma skulle pallra sig upp. well, sen har dagen rullat på litegrann som vanligt. Mamma skulle komma hit och sen skulle vi ut på stan. Jag sa till Noah att "snart kommer momma" då fick han så brottomt ut i hallen och ställde sig mot yterdörren, sötnosen! När vi äntligen var klara med allt å tog oss ut så gatt ja fixa nåra ärenden innan de vart stan. Hittade af ett par snygga men framför allt kanonbra vinterskor till Noah. 480 spänn fattigare blev jag för dom, men de vare värt :P Hittade även ett par farsdagspresenter till Henrik som jag VET att han kommer älska. Ikväll bjöd mamma oss på räksallad. Götteligött! Vi har även hunnit med ett kalas ikväll. De var Lena som fyllde år å vi kom med blommor (brist på fantasi). Vi fick kaffe och god tårta och barnen fick härja lös! Bestämde date på badhuset imorn. Kommer bli kanonkul, det vet jag att Noah kommer tycka iaf. I övrigt så har jag sökt ett jobb nu, fick lov att känna mig lite vuxen. Skulle va askul om jag fick det, men tror inte oddsen är på min sida. Har även suttit och beställt några julklappar, skönt att inte ha alla kvar i december för en gångs skull. Förresten så måste jag bara tillägga att Noah numera somnar själv i sin säng, helt jäkla underbart!! Nu ropar sängen på mig. Adjöss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 24 februari 2010 23:11

Eller vad ska man säga.. Det har ju hänt en del. Har vare urkass på att blogga, men nu har ju livet tagit en vändning och vi bor ju inte i Sollefteå längre utan nu är vi Tärnabor. Det blev så ändå. Flytten gick ganska smidigare än jag trott och vi ha...

Av Ida - 17 november 2009 19:03

Måste bara säga att jag tror jag är inne i en livskris eller nått. Känner av höstdepressionen också. Detta förbannadegråväder. Vi är inne i mitten av November, det regnar hela tiden, är grått och 5 grader plus. Det är inte såhär det ska vara! Nu bord...

Av Ida - 3 november 2009 20:26

Imorse startade vi dagen lika tidigt som vanligt. Jag längtar tills den dagen Noah kommer på vad sovmorgon är för nått. Lämnade lillskrutt på dagis kl 9 och for sen hem och dolade på med köket och disken. Städade undan leksakerna också å satte mig oc...

Av Ida - 30 oktober 2009 22:57

Kom på att tänka på en sak nu bara sådär.. Nått som Henrik sa till mig häromdagen mär vi satt å snackade.. Vi har många ggr kommit fram till hur fruktansvärt olika som människor vi faktiskt är. Han är en riktig ensamvarg som älskar fjällnatur, medan ...

Av Ida - 28 oktober 2009 22:36

Idag trodde jag att jag skulle hinna med massor eftersom jag var ledig och Noah skulle på dagis. Men ACK så jag bedrog mig ;P .. Då jag hade lämnat på dagis kl 9 så for jag först på ica och köpte lite frukost, efter det for jag till Elin och compani....

Presentation


Välkommen till mitt liv!

Jag är sambo med Henrik och tillsammans är vi stolta föräldrar till Noah som föddes den 26:e Augusti -08.

Här kommer jag att skriva av mig om min vardag, mitt liv, mina nöjen och missnöjen.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards