Alla inlägg under november 2009

Av Ida - 17 november 2009 19:03

Måste bara säga att jag tror jag är inne i en livskris eller nått. Känner av höstdepressionen också. Detta förbannadegråväder. Vi är inne i mitten av November, det regnar hela tiden, är grått och 5 grader plus. Det är inte såhär det ska vara! Nu borde snön ligga vit på backen.. Vi pratar väldigt mycket om den "eventuella" flytten här hemma nu. Känns som det är det enda vi pratar om. Det läskiga är att den egentligen inte är så eventuell längre. Förstå mig mig rätt nu, jag trivs så otroligt bra här i Sollefteå egentligen. Har ju flyttat runt en hel del genom åren men det har alltid varit här jag har hört hemma. Men nu känns det som att det viktigaste är att ha ett jobb och en fast inkomst. Just nu känns allt så osäkert här. Det börjar dra ihop sig, de som erbjudit oss jobb i Hemavan vill ha svar. Noah har fått dagisplats däruppe. Men jag tycker det känns så fruktansvärt jobbigt att säga upp dagisplatsen här, han har ju bara gått 3 måndader (inte ens de) och har väll precis börjat känn sig trygg på detta dagis. Känns som att jag är världens dåligaste mamma om jag tar ifrån honom det och sätter honom på ett nytt dagis med ny inskolning och allt vad det innebär. Men vad ska man göra? Egentligen är väll barn ganska anpassningsbara i denna åldern. Men det känns ändå. Vi har ju oavsett 2 månaders uppsägningstid på dagis, fast blir det av så flyttar vi vid årsskiftet. Det större problemet uppsägningstiden på läghenheten som är 3 månader. Om det inte finns nån som vill överta den innan förståss? Känns så jävligt att lämna familj och vänner här också :(  Men nu är det som det är. Vi har inte fått boende däruppe än heller så det är inte helt klart och inte 100% säkert ännu. Ska hur som hellst jobba imorn. Känns väll både bra och inte. Är inte ett dugg motiverad längre, samtidigt som jag är glad att få jobba lite mer. Blev konstigt dedär, men det är typ så jag känner..

Av Ida - 3 november 2009 20:26

Imorse startade vi dagen lika tidigt som vanligt. Jag längtar tills den dagen Noah kommer på vad sovmorgon är för nått. Lämnade lillskrutt på dagis kl 9 och for sen hem och dolade på med köket och disken. Städade undan leksakerna också å satte mig och kollade på första avsnittet av tv serien ullared på datorn. Haha vilket jäkla program. Frågan är om man skulle ha tålamod att fara dit nångång själv. Jag skulle nog inte palla med att köa i timtal och sen trängas med massa människor när man ska kolla efter nått. Jag sov nån timme också innan det var dax att fara igen. Packade en liten bag med mina och Noahs badkläder, handdukar, mellanmål och lite annat å sen for jag å hämtade fisen (kärt barn har många namn) på dagis. mötte upp Lena och Irma där. Alltså det är inte bara och bara när man far på badhuset med ett litet barn har jag nu fått erfara. Först ska man lixom byta om på honom, sen på sig själv. Samtidigt som man måste se vad ungen håller på med och hålla rätt på sina grejjer. Efter dusch å efter att Noah ätit en burkyougurt så tog vi oss äntligen ner i poolen. Noah var lite skeptisk till en början, märktes att han tyckte det var kallt och han lixom klamrade sig fast i mig. Men sen kom han igång minsann, han plaskade å lekte hejvilt! Drog i sog två kallsupar också och kröp runt i babypoolen. Jättehärligt att se hur roligt han hade :) Vi badade ca en timme och sen tog vi en fika tillsammans innan vi for hemöver. Jag var helt slut kan jag då säga. Men det var väll i princip bara att vända i dörren hemma för att fara å handla. Inte lite som gatt handlas heller.. Vi åt kassler, ris och ädelostsås till middag iaf. Enkelt och jäkligt gott. Vart dessutom 3 matlådor. Pappa å bror km hit å drack kaffe med oss också. Vi vart bjudna till brorsdan på middag på söndag också, ska bli jäkligt trevligt! Känner att jag måste komma i säng tidigt ikväll. Därför avslutan jag nu här. Byebye darlings godbyeee!!!

Av Ida - 3 november 2009 00:15

Har jobbat delad tur (dvs 7-21) både lördag och söndag. Såg fram emot denhär dagens ledighet som fan! Men när Noah väckte mig kl 06 imorse var jag mer död än levande. Henke fick ta mig sig lillkillen upp när han lix skulle upp och göra sig iordning inför jobb. Bara för att jag skulle få ligga dendär lilla halvtimmen extra.. Den gjorde inte så mkt dessvärre, var fortfarande en zombie. Men när jag väl kommit upp och slagit på tv:n vart de bättre. Sen varte hålligång! Massor med bus och lek ville Noah ha, och vad gör man inte lixom. Han var iaf på toppen humör och är Noah nöjd så är mamma nöjd. Satte iaf ner honom i sin gunga (som han förövrigt älskar och alltid är nöjd i) strax före nio tiden för att ringa ett samtal. Där satt han och skrattade och tjoade på och jag puttade på lite emellanåt. Efter en stund såg jag, hans ögon började gå i kors och hans huvud hängde inte riktigt med. Tror ni inte på fasen att han somnade i gungan, haha! Så jävla sött! Önskar jag hade haft filmkameran framme. Egentligen brukar han numera inte sova förrän efter lunch och den rutinen vill vi hålla på. Men när älsklingen var sådär trött så finns det inte mkt att göra. Jag tog ner honom och la honom i sin säng, vilken han sov sig igenom. Såg min chans att lägga mig och bjunda en stund jag med. 10:30 ställde sig Noah iaf upp i sin säng och glädjetjöt att mamma skulle pallra sig upp. well, sen har dagen rullat på litegrann som vanligt. Mamma skulle komma hit och sen skulle vi ut på stan. Jag sa till Noah att "snart kommer momma" då fick han så brottomt ut i hallen och ställde sig mot yterdörren, sötnosen! När vi äntligen var klara med allt å tog oss ut så gatt ja fixa nåra ärenden innan de vart stan. Hittade af ett par snygga men framför allt kanonbra vinterskor till Noah. 480 spänn fattigare blev jag för dom, men de vare värt :P Hittade även ett par farsdagspresenter till Henrik som jag VET att han kommer älska. Ikväll bjöd mamma oss på räksallad. Götteligött! Vi har även hunnit med ett kalas ikväll. De var Lena som fyllde år å vi kom med blommor (brist på fantasi). Vi fick kaffe och god tårta och barnen fick härja lös! Bestämde date på badhuset imorn. Kommer bli kanonkul, det vet jag att Noah kommer tycka iaf. I övrigt så har jag sökt ett jobb nu, fick lov att känna mig lite vuxen. Skulle va askul om jag fick det, men tror inte oddsen är på min sida. Har även suttit och beställt några julklappar, skönt att inte ha alla kvar i december för en gångs skull. Förresten så måste jag bara tillägga att Noah numera somnar själv i sin säng, helt jäkla underbart!! Nu ropar sängen på mig. Adjöss!

Presentation


Välkommen till mitt liv!

Jag är sambo med Henrik och tillsammans är vi stolta föräldrar till Noah som föddes den 26:e Augusti -08.

Här kommer jag att skriva av mig om min vardag, mitt liv, mina nöjen och missnöjen.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards